بهترین کشور برای مهاجرت رشته‌های علوم پایه

رشته علوم پایه در اروپا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته­‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست­‌شناسی جزء مشهورترین رشته­‌های علوم پایه محسوب می‌شوند. هر کدام از این رشته‌­ها دارای زیرشاخه‌های بسیار متنوع و مختلفی هستند. رشته­‌های علوم پایه طیف وسیعی از علوم را در برمی‌­گیرند. در ادامه به بررسی جایگاه چند مورد از رشته‌­های علوم پایه می‌پردازیم.

رشته ریاضی، رشته‌ای برای نابغه‌ها در اروپا

ریاضی یکی از رشته‌­های پرطرفدار در میان داوطلبان دانشگاهی است. این رشته پایه و بنیان بسیاری از رشته­‌های دانشگاهی محسوب می‌شود. رشته ریاضی موقعیت‌های شغلی بسیار گسترده‌­ای دارد و مشاغل مرتبط با این رشته درآمدزا است. در بین کشورهای اروپایی انگلیس با وجود دانشگاه­‌های معتبری چون کمبریج، آکسفورد، استندریوز و دراهم، بالاترین رتبه جهانی در رشته ریاضی را از آن خود کرده است. نابغه‌های بسیاری از سراسر دنیا برای گرفتن اقامت اروپا و تحصیل در دانشگاه‌­های انگلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانشگاه‌های انگلیس سالانه تعداد زیادی دانشجوی ریاضی جذب می‌کنند.

رشته علوم پایه ریاضی در اروپا

رشته فیزیک، بهترین رشته علوم پایه در اروپا

علم فیزیک به کشف و شناخت قوانین جهانی حاکم بر ماده، حرکت و نیروها و دیگر ویژگی­ های جهان طبیعی کمک می­‌کند. اساسا فیزیک، برای درک بهتر دنیای ما، درون ما و دنیای فراتر از این کره­ خاکی بسیار اهمیت دارد. شرایط کار و تحصیل رشته فیزیک درکشورهای اروپایی متفاوت است. گستره علم فیزیک باعث شده هر کشور بنا به اقتضا و نیاز، بر روی گرایش خاصی از این رشته سرمایه گذاری کند.

آینده رشته فیزیک در کشورهای اروپایی

امروزه تحقیق و کسب دانش در زیر شاخه‌های علم فیزیک مانند فیزیک هسته­‌ای، هوافضا، نجوم و فیزیکدانان پزشکی بر اقتصاد و قدرت جوامع بسیار اثر گذارند. آمریکا، انگلستان، آلمان، سوئیس و روسیه جزء پرطرفدار­ترین کشورها برای تحصیل و کار در رشته فیزیک هستند و معتبرترین پاسپورت­ های جهان را ارائه می‌دهند. همچنین سفارت­‌ها و نمایندگی‌های سیاسی ایران در این کشورها خدمات تمدید پاسپورت را انجام می‌­دهند.

 

رشته شیمی، علم داروسازی

رشته شیمی به دو بخش عمده تقسیم می­شود: علم شیمی و صنایع شیمی و هر کدام دارای بخش­ های مختلفنی هستند. یکی از مهمترین بخش­ های وابسته به علم شیمی صنایع داروسازی است. برخلاف تصورات اکثریت افراد، فرصت­های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان رشته شیمی وجود دارد. صنایع بسیاری به دانش شیمی وابسته هستند. دانشجویان رشته شیمی مدارج بالای تحصیلی خود را در کشورهای اروپایی می­گذرانند. آلمان یکی از  با ثبات­ترین اقتصادهای جهان را دارد و کشور خوبی برای مهاجرت دانش‌آموخته‌های شیمی است.

تحصیل رشته علوم پایه شیمی در اروپا

برای اخذ ویزای کار این کشور و ورود به صنایع مختلف اخذ مدرک زبان آلمانی شرط اول است. این کشور صنعتی دارای کمپانی‌های بسیاربزرگی در زمینه موادشیمیایی، پتروشیمی و داروسازی است. همچنین کشور آلمان عضو اتحادیه شنگن بوده و با اقامت این کشور می‌توان بین سایر کشورهای اروپایی بدون پاسپورت و گذرنامه سفر کرد. اما پاسپورت چیست؟ گذرنامه یا پاسپورت یک سند هویتی بین‌المللی است که برای اجازه ورود به خاک دیگر کشورها را صادر می‌گردد.

رشته زیست شناسی، بررسی ماهیت موجودات زنده

علم زیست شناسی به مطالعه دقیق­ تر ساختار بدنی، فرآیندهای شیمیایی، مکانیسم­‌های فیزیولوژیکی زندگی موجودات زنده می­‌پردازد. هدف این علم توسعه و تکامل این سیر طی ۴ میلیارد سال گذشته است. رشته زیست شناسی قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. دانشگاه­ های آکسفورد، کمبریج و یو سی ال در انگلستان و دانشگاه تورنتو در کانادا جزء دانشگاه‌های برتر جهان در رشته زیست‌شناسی هستند. همچنین کشور اتریش با صنایع پویا و رو به رشدی که در رشته‌های مرتبط با زیست‌شناسی دارد به یکی از مقاصد متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.

بهترین رشته علوم پایه برای تحصیل در اروپا

کشور اتریش آب و هوای مطبوع و چشم انداز­های زیبایی دارد میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار ناچیزاست. نرخ پایین بیکاری در این کشور و کمبود نیروی متخصص شرایط خوبی را برای داوطلبان مهاجرت به این کشور فراهم کرده است. اتریش کشور نسبتا گرانی به شمار می­‌رود و هزینه­‌های بالای مسکن از معایب زندگی در اتریش است.

جایگاه رشته‌های علوم پایه در قاره سبز

همانطور که اشاره شد رشته­ های علوم پایه زیربنای اصلی سایر علوم محسوب شده و طیف گسترده­ای از مشاغل را در دل خود جای داده است. فارغ التحصیلان رشته­ های علوم پایه در کشورهای اروپایی جایگاه‌های شغلی خیلی خوبی دارند. کشورهای انگلستان، آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا و سوئیس بهترین کشورها برای مهاجرت رشته علوم پایه هستند.

مخصوصا کشور آلمان، که در چند دهه اخیر بالاترین آمار مهاجرت در بین ایرانیان را داشته است. اقامت از طریق سرمایه ­گذاری، تحصیل، تمکن مالی، کارآفرینی و جستجوی کار از شیوه ­های پرطرفدار اخذ اقامت آلمان است. البته هزینه مهاجرت به آلمان برای هر کدام از روش ­ها متفاوت است.

 

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید