بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان در سالیان اخیر با کمبود نیروی متخصص پزشکی و پیراپزشکی مواجه شده است. یکی از کمبودهای نیروی انسانی در آلمان، فیزیوتراپ‌ها هستند. به همین دلیل این کشور سیاست جذب فیزیوتراپ و دیگر نیروهای متخصص پیراپزشکی را در دستور کار خود قرار داده است. در این مقاله از وبلاگ سایرس به بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان به چه صورت و چند ساله است؟

در بین انواع اقامت اروپا، بعد از اقامت سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی و کاری یکی از پرمتقاضی‌ترین انواع اقامت‌ها است. تحصیل فیزیوتراپی در آلمان نیز جز همین موارد به شمار می‌آید. مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی آلمان ۳ تا ۴ سال و نزدیک به ۴۵۰۰ ساعت آموزشی است.

دوره آموزش فیزیوتراپی تئوری و عملی است. به عبارت دیگر دانشجو هم بایستی دروس تئوری و هم دروس عملی را با موفقیت بگذراند و در آزمون نهایی نمره قبولی را کسب کند. دانشجویان خارجی باید مدرک زبان B1 را داشته باشند. B1 مدرک عالی زبان آلمانی است و نشان می‌دهد که فرد به صورت کامل بر زبان آلمانی تسلط داشته و می‌تواند خواندن و نوشتن را در سطح بسیار خوبی انجام دهد.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

کدام دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان مناسب است؟

تنها تعدادی محدود از دانشگاه‌های آلمانی، رشته فیزیوتراپی را در بین رشته‌های تحصیلی خود جای داده‌اند. لیست بهترین دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل فیزیوتراپی را با هم بررسی می‌کنیم.

  • دانشگاه علوم کاربردی جنا
  • دانشگاه علوم کاربردی فولدا
  • دانشگاه IB برلین
  • دانشگاه علوم کاربردی اروپا در رائین   ERFT
  • دانشگاه بین المللی درسدن
  • بادن دانشگاه ایالتی تعاونی وورتمبرگ
  • موسسه فناوری  (Deggendorf DIT)
  • دانشگاه  Furtwangen
  • دانشگاه علوم کاربردی  Osnabbruck

موسسه حقوقی سایرس در زمینه اقامت اروپا فعال است. برای آشنایی با خدمات سایرس پیشنهاد می‌کنیم مقالات و سرویس‌های ما را بررسی کنید. صفحه اقامت کارآفرینی اروپا شما را با یکی از رایج‌ترین انواع اقامت در اروپا آشنا می‌کند.

چه فرصت‌های شغلی برای فیزیوتراپیست در آلمان وجود دارد؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، آلمان در بخش‌های مختلف با کمبود نیرو مواجه شده است. این کمبود نیرو در بخش درمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. مشاغل مرتبط با فیزیوتراپی عموما در بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی پیدا می‌شوند. شرکت‌های خصوصی و کلینک‌های تخصصی فیزیوتراپی بخش خصوصی بیشترین میزان جذب متخصص فیزیوتراپی را دارند.

از طرف دیگر فیزیوتراپی در منازل هم وجود دارد و افرادی که در استخدام بخش خصوصی هستند می‌توانند به منازل بیماران مراجعه و خدمات فیزیوتراپی را به صورت خدمت در محل ارائه کنند. برای آشنایی با دیگر شغل‌های جذاب اروپا در رشته های غیر پزشکی حتما مقاله بهترین کشور مهاجرت وکلا را مطالعه کنید.

فرصت‌های شغلی برای فیزیوتراپیست در آلمان

حقوق یک فیزیوتراپ در آلمان چقدر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل حقوق یک فیزیوتراپ در آلمان نزدیک به ۷۰۰۰ هزار یورو در ماه است. با توجه به هزینه‌های متوسط آلمان در مقایسه با سایر کشورها، یک فیزیوتراپ با این درآمد می‌تواند زندگی خوبی را در آلمان تجربه کند. اصولا آلمان نشان داده که در پرداخت حقوق‌های بالا برای مشاغل تخصصی عالی عمل می‌کند. برای مثال در مقاله بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق، آلمان را به عنوانی یکی از بهترین کشورهای اروپایی معرفی کردیم. در شغل تخصصی فیزیوتراپی هم، ژرمن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در کشور آلمان نزدیک به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است. به عبارت بهتر یک دانشجو با کمک هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی می‌تواند به راحتی این درآمد را به دست آورده و در زمان دانشجویی زندگی خود را مدیریت کند. برای آشنایی با سایر رشته‌ها و شرایط تحصیل در اروپا، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله بهترین کشور مهاجرت مهندس معماری را در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان تنها راه مهاجرت نیست!

اگر شما یک متخصص فیزیوتراپی هستید و این مقاله را مطالعه می‌کنید، نباید ناامید شوید. به جز ویزای تحصیلی از طریق ویزای کاری نیز به راحتی می‌توان به آلمان مهاجرت کرد. برای دریافت ویزای تحصیلی کافی است درخواست خود را مبنی دریافت این ویزا و اجازه کار به سفارت آلمان ارائه کنید. دقت داشته باشید که داشتن پیشنهاد کاری از سمت یک شرکت خصوصی آلمانی شانس شما را برای پذیرش و اخذ ویزا به شدت افزایش می‌دهد.

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

معمولا افراد خارجی بایستی در آزمون‌های تئوری و عملی شرکت کنند. با توجه به نمره اخذ شده، صلاحیت افراد برای شروع کار در رشته فیزیوتراپی بررسی و در نهایت نتیجه مشخص خواهد شد. متخصصان فیزیوتراپی که از طریق تحصیل به آلمان مراجعه کرده باشند، می‌توانند پس از تحصیل ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. با همه این تفاسیر آلمان را باید بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، فیزیوتراپ‌ها و مختصصان پزشکی به حساب آورد.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و ویزای کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

25 می 2021

آیا دوره های اوسبیلدونگ نیز رشته فیزیوتراپی دارند؟

    25 می 2021

    مثل بقیه آوسبیلدونگ ها، دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی معمولا حدود سه سال طول می کشد. دروس دوره آوسبیلدینگ فیزیوتراپی به صورت عملی و نظری ارائه می شود. در سال اول شرکت کنندگان با آناتومی بدنی انسان، سال دوم استفاده های مختلف فیزیوتراپی و در سال آخر با بیماری های مختلف آشنا می شوند.

25 می 2021

بازار کار رشته فیزیوتراپی در آلمان چطوره؟

    25 می 2021

    فیزیوتراپی یکی از رشته های پرطرفدار در آلمان است. اگر در این زمینه فعالیت می کنید احتمال آنکه بتوانید ویزای کاری دریافت کنید زیاد است. می توانید در کلینیک ها، بیمارستان ها، خانه سالمندان و … مشغول به کار شوید. اکثر مراکز به دنبال افراد با تجربه ای که بیش از ۳ سال در این زمینه سابقه دارند، می باشند.

25 می 2021

من میخواهم در آلمان فیزیوتراپی بخونم، کدوم دانشگاه ها رو پیشنهاد می کنید؟

    25 می 2021

    رشته فیزیوتراپی بازار کار بسیار خوبی در این کشور داره و مدرک بسیاری از دانشگاه هاش مورد تایید وزارت علوم ایران هست. برخی از دانشگاه های معتبر در رشته فیزیوتراپی عبارتند از:

    دانشگاه IB برلین
    دانشگاه بین المللی درسدن
    بادن دانشگاه ایالتی تعاونی وورتمبرگ
    دانشگاه ینا
    دانشگاه کیل

25 می 2021

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی باید مدرک زبان داشته باشم؟

    25 می 2021

    دانشگاه ه های آلمان در رشته فیزیوتراپی در رتبه بندی جهانی جایگاه خوبی دارند. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارید می توانید دانشکده هایی را بیابید که دوره را به زبان انگلیسی تدریس می کنند. در غیر اینصورت برای شرکت در دوره های دیگر باید مدرک زبان المانی داشته باشید. معمولا باید مدرک معتبر در سطح B2 داشته باشید.