افتتاح حساب بین المللی در ایران، پیوستن به شبکه جهانی مالی دنیا

افتتاح حساب بین المللی در ایران
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

بسیاری از افراد به دلایل مختلف به دنبال افتتاح حساب بین‌المللی در ایران هستند. اما آیا این کار امکان‌پذیر است و چگونه می‌توان این کار را انجام داد. در این مقاله از وبلاگ موسسه حقوقی سایرس به بررسی افتتاح حساب بین‌المللی در ایران می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به تمامی سوالات و مباحث حاشیه‌ای پاسخ دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

چه کسانی باید حساب بین‌المللی داشته باشند؟

همه کسانی که قصد مراوادات مالی با دیگر کشورهای دنیا را دارند، باید یک حساب بین‌المللی داشته باشند. این مسئله خصوصاً برای کسانی که به دنبال دریافت انواع اقامت اروپا هستند، پررنگ‌تر است. چرا که برای دریافت ویزا یا انتقال وجه به کشورهای اروپایی حتماً به یک حساب بین‌المللی نیاز داریم. در کنار این افراد، تجار، بازرگانان و کسانی که قصد انتقال وجه به اعضای خانواده خود در اروپا را دارند، نیاز به حساب بین المللی دارند.

داشتن حساب بین‌المللی چه مزیتی دارد؟

داشتن یک حساب معتبر بین‌المللی برای کسانی که مراودات جهانی با دیگر کشورهای دنیا را دارند، نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت به حساب می‌آید. از طرف دیگر با داشتن یک حساب بین‌المللی می‌توان شانس دریافت ویزای اروپا را هم افزایش داد. به عبارت دیگر کسانی که قصد دریافت ویزای موقت یا دائم اروپا با هر روشی مثل تمکن مالی اسپانیا را دارند، می‌توانند با افتتاح یک حساب بین‌المللی شانس پذیرش و دریافت ویزای خود را افزایش دهند.

مزایای افتتاح حساب بین المللی

چه مدارکی برای افتتاح حساب بین‌المللی نیاز داریم؟

برای باز کردن حساب بین المللی بایستی مدارک و اوراق هویتی مثل پاسپورت، ویزا، مدرک اقامتی و … داریم. برای سهولت بیشتر در ادامه لیست کامل این مدارک را مشاهده می‌کنید:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت، گواهینامه یا کارت شناسایی
  • مدارک اقامتی و سکونتی مثل اجاره‌نامه یا قبض اشتراک خانگی
  • ارائه موجودی حساب بانکی و شارژ اولیه حساب
  • در موارد خاص و ویزاهای خاص مثل ویزای دانشجویی یا ویزای کاری؛ نامه دانشگاهی یا معرفی نامه از طرف کارفرما

نحوه افتتاح حساب بین‌المللی چگونه است؟

برای افتتاح حساب ‌بین‌المللی می توانیم شخصا یا از طریق مؤسسات حقوقی اقدام کنیم. پیشنهاد ما این است که در صورتی که با مسائل قانونی و حقوقی آشنایی چندانی ندارید حتماً از مؤسسات معتبر مالی کمک بگیرید. چراکه افتتاح حساب قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

(پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات مرتبط با اقامت اروپا مقاله پردرآمدترین شغل اروپا را در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.)

آشنایی با مراحل افتتاح حساب بین المللی

معتبرترین بانک‌های اروپایی برای افتتاح حساب بین‌المللی کدام‌اند؟

کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان سیستم بانکی و مالی پیشرفته‌ای دارند. در ادامه معتبرترین بانک‌های موجود در هر کشور را به‌ اختصار معرفی می‌کنیم.

  • بانک‌های معتبر کشور انگلستان: HSBC, Barclays, Metro Bank
  • بانک‌های معتبر کشور فرانسه: BNP Paribas
  • بانک‌های معتبر کشور آلمان: Deutsche Bank

آیا تحریم‌ها بر افتتاح حساب بین‌المللی تأثیرگذار بوده است؟

بله، طبیعتاً وجود تحریم‌های مالی و بانکی بسیاری از مؤسسات مالی دنیا را وارد چالش‌هایی جدی برای معامله با ایران کرده است. در مورد حساب بانکی نیز برخی از بانک‌ها به‌کلی افتتاح حساب برای ایرانیان را ممنوع کرده‌اند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از افتتاح حساب حتماً و حتماً با یک وکیل و متخصص مشورت کنید.

افتتاح حساب بین المللی و مهاجرت به اروپا

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و افتتاح حساب بانکی بین‌امللی در حال حاضر دارای پیچیدگی‌های بسیاری است. به همین پیشنهاد می‌کنیم جهت برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید