بهترین کشور اروپا برای تحصیل رشته معماری

دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته معماری

معماری هنر خلق بناهای ماندگار با تلفیقی از خلاقیت و فنون، که در سال­های دور تنها به عنوان یک حرفه کاربرد داشته است. این رشته پرطرفدار گروه ریاضی علاقه­ مندان بسیاری را به تحصیل در رشته معماری تشویق می‌کند. آثار با شکوه و پر عظمتی که از دیرباز در سراسر دنیا توسط معماران خلق شده است،  محصول زیباشناسی و تلاش برای روح بخشیدن به مصالح است.

بناهای تاریخی هر کشور بخشی از هویت آن جامعه است. اروپا از قرن­‌ها قبل مهد معماران هنرمند بوده است. امروزه هم دانشکده­‌های معماری باحضور برجسته­ ترین اساتید و استفاده از شیوه‌های مدرن آموزشی دانشجویان زیادی برای گرفتن اقامت در اروپا جذب می­‌کند.

معماری از گذشته تا به امروز با رنگ و بوی تحول

مفهوم معماری در گذشته با معنایی که اکنون دارد بسیار متفاوت است. برای نمونه کشور یونان از پیشتازان تحول معماری در اروپا به حساب می­‌آید. تفاوت چشمگیر در ساخت معابد و بناهای تاریخی یونان، نشان دهنده دوران ثبات و سپس شکوفایی تمدن و هنر یونانی است. کشور یونان با جاذبه ­های تاریخی وسیع یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجران بین اللملی است. البته قوانین مهاجرتی این کشور خیلی سختگیرانه نیست و می­‌توان برای اقامت یونان از طریق تمکن مالی نیز اقدام کرد.

به طورکلی هنر معماری وابسته به خلاقیت همراه با ایده ­پردازی است، پس نیاز به آموزش اصولی و کسب مهارت دارد. در ادامه به بررسی موفق ­ترین دانشگاه ­های معماری اروپا می ­پردازیم.معماری مدرن در بهترین دانشگاه ­های  اروپا

تغییر سبک زندگی و الگو­های جمعیتی کشورها باعث شده است معماری مدرن پا به عرصه حضور بگذارد. طراحی‌های درخشنده و نامتقارن، دیوارهای شیشه­‌ای و مصالح ساختمانی جدید که استحکام بالا و وزن کمی دارند بخشی از معماری مدرن به حساب می‌آیند. در بین کشورهای قاره سبز برخی دانشگاه­‌ها­ موفق به کسب بالاترین رنکینگ جهانی در رشته معماری شده‌اند که عبارتند از:

دانشگاه فنی برلین، تحصیل در قطب صنعت جهان

یکی از بهترین دانشگاه‌­های معماری در آلمان دانشگاه فنی برلین است. این دانشگاه توانسته در سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۲ جهانی را دریافت کند. این دانشگاه با حدود ۲۲۰۰ دانشجو جزء برترین دانشگاه‌های معماری در آلمان شناخته شده است. دانشگاه برلین در سال ۱۹۶۶ توسط برنهارد هرمکز و هانس اسچارون تأسیس شد.

به طور میانگین سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی برای اقامت تحصیلی در آلمان اقدام می­ کنند. اخیراً اقامت کشور آلمان از طریق آوسبیلدونگ برای متقاضیان نیز امکان‌پذیر است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا، مهد هنر و معماری

دانشگاه پلی تکنیک میلان از بهترین دانشگاه­ های معماری در ایتالیا است. دوره­‌های کارشناسی معماری در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برای تحصیل در دانشگاه میلان متقاضی بایستی دوره دبیرستان را به اتمام رسانده باشد. لازم به ذکر است قبولی در آزمون وروردی این دانشگاه  مشروط به کسب حداقل ۲۰ امتیاز می‌باشد.

ایتالیا جزء کشورهایی است که در زمینه مشاغل خانگی در اروپا بسیار موفق عمل کرده است. متقاضیانی که به هنرهای دستی مانند: بافندگی و خیاطی، طراحی کیک، قلاب دوزی و مجسمه سازی علاقه­‌مند هستند، شانس دریافت ویزای مشاغل خانگی ایتالیا را دارند.

دانشگاه بوردو فرانسه، آموزش حرفه­‌ای معماری

دانشگاه بوردو دوره‌­های آموزشی وسیعی در مطالعات معماری ارائه می‌دهد. این دوره‌ها به منظور آموزش هر چه بهتر معماران طراحی شده است. با پذیرش در این دانشگاه و سپری کردن ترم­‌های آموزشی تا مقطع دکترا می‌توان ادامه تحصیل داد. دانشجویانی که پس از فارغ التحصیل شدن، شغل دلخواه خود را در کشور فرانسه پیدا می‌کنند می‌توانند اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تغییر دهند.

دانشگاه وست آف انگلند، در مسیر موفقیت

این دانشگاه  انگلیسی در شاخص ارزیابی از نظر دانشجویان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. دانشگاه وست آف انگلند از نظر نرخ اشتغال فارغ التحصیلان بیشترین میزان موفقیت را داشته است. درآمد متوسط مهندسان معماری در انگلیس نزدیک به ۶۰ هزار دلار در سال است.

کدام کشور اروپایی برای تحصیل رشته معماری مناسب است؟

باتوجه به مطالب ذکر شده انتخاب بهترین کشور در مرحله اول به شرایط متقاضی بستگی دارد. افراد بایستی براساس تجارب و توانمندی‌های حرفه‌ای خود اقدام به مهاجرت و دریافت اقامت کنند. کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا مقصد خوبی برای تحصیل رشته معماری به نظر می‌­رسند. بر طبق آمار مهاجرت دانشجویان بین المللی، فارغ التحصیلان بهترین رشته­ های علوم انسانی نیز برای گرفتن اقامت در اروپا این پنج کشور را در لیست کشورهای مقصد قرار می‌دهند.

 

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

19 ژوئن 2022

عالی