بهترین کشور اروپا برای مهاجرت زنان

بهترین کشور اروپا برای مهاجرت زنان
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از مهم‌ترین تحولات مهاجرتی در سال‌های اخیر نقش بالای زنان در این فرآیند است که «زنانه شدن مهاجرت» نیز نامیده می‌شود. طبق برآورد کارشناسان از سال ۲۰۱۵ سهم بانوان در پدیده‌ی مهاجرت افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از خانم‌ها به دلیل افزایش مشارکت اجتماعی و برای دستیابی به زندگی بهتر، همراه با رفاه اجتماعی و برابری جنسیتی، اروپا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. اگر شما هم به دنبال تحقق رویاهای خود در بهترین کشورهای اروپایی هستید، در ادامه‌ی این مقاله از موسسه‌ی حقوقی سایرس همراه ما باشید تا برترین کشورها را از نظر برابری جنسیتی و شغلی برای مهاجرت زنان، معرفی کنیم.

کیفیت زندگی زنان در قاره‌ی سبز اروپا چگونه است؟

بنابر گزارش یو اس نیوز که با مشارکت دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است در سال ۲۰۲۰ کشورهای اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا، در لیست برترین کشورها برای زندگی زنان شناخته شده‌اند. کشورهای اروپایی به لحاظ داشتن برابری جنسیتی، شغلی، امنیت اجتماعی و خدمات بهداشتی رایگان از بهترین مقاصد برای مهاجرت زنان هستند. این کشورهای مدرن اروپایی در ردیف شادترین و خوشبخت‌ترین کشورها قرار می‌گیرند و کیفیت زندگی در آن‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل اکثر خانم‌ها به دنبال اخذ اقامت اروپا هستند.

۱٫  دانمارک؛ کشور راضی‌ترین زنان جهان

دانمارک مدرن‌ترین کشور اروپایی، بالاترین امتیاز را از نظر رعایت حقوق‌بشر و برابری جنسیتی دارد. براساس رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰، زنان بالای ۶۵ سال دانمارکی خوشبخت‌ترین زنان جهان بوده‌اند. این کشور مرفه نمره‌ی ۹.۶ شاخص برابری جنسیتی را کسب کرده است. میزان امید به زندگی در زنان دانمارکی ۸۳ سال است و ۹۴درصد مردم از کیفیت زندگی خود رضایت دارند. دموکراسی اساس جامعه‌ی دانمارک است و تبعیض در این کشور احساس نمی‌شود. زنان به طور کلی در محیط کار و زندگی با مردان برابرند.

اقامت زنان در دانمارک

این کشور مدرن از اعضای پیمان شینگن است. بنابراین شما با داشتن اقامت این کشور به راحتی می‌توانید به سایر کشورهای عضو شینگن بدون ویزا سفر کنید. بهتر است بدانید یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های دریافت ویزای شینگن، داشتن اقامت یونان است که به نسبت سایر کشورهای اروپایی شرایط راحت‌تری دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی اروپا است.

۲٫  سوئد؛ بهترین مقصد برای بانوان مهاجر

سوئد به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای اسکاندیناوی، مترقی‌ترین نگرش را به برابری جنسیتی دارد. این کشور همواره در لیست ۵کشور برتر در نمودار شکاف جنسیتی بوده است. سوئد با امتیاز ۹.۶ در برابری جنسیتی می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای مهاجرت زنان باشد. این کشور با اقتصادی قوی و رفاه اجتماعی بالا توانسته است سطح بالایی از خدمات بهداشتی و آموزشی را به شهروندان خود ارائه کند. امید به زندگی در سوئد برای زنان ۸۴ سال است.

حدود یک سوم زنان پست‌های بالای مدیریتی دارند و بیش از هرجای دیگری در اروپا حرف اول را در عرصه‌های مدیریتی می‌زنند. سوئد با فراهم‌ آوردن بستری برای مشارکت اجتماعی زنان و دسترسی آسان به امکانات بهداشتی و رفاهی می‌تواند بهترین مقصد برای مهاجرت زنان باشد.

۳٫  هلند؛ سرزمین فرصت‌های برابر، برترین انتخاب زنان مهاجر

هلند به عنوان یکی از پیشگامان رفع تبعیض جنسیتی و رعایت برابری، از بهترین مقاصد مهاجرتی بانوان محسوب می‌شود. از سال ۲۰۱۱ برنامه‌ی سیاست‌های برابری جنسیتی در جهت حمایت قانونی و همه جانبه از برابری در این کشور، به رسمیت شناخته و فراگیر شد. می‌توان گفت رفتار تبعیض‌آمیز در هیچ جای هلند به چشم نمی‌خورد. رفاه اقتصادی و استانداردهای بالای زندگی در کشور گل‌های لاله باعث شده که زنان هلندی بیشتر به دنبال کار پاره‌وقت باشند و در ادامه‌ی روز به تفریحات و سایر امور زندگی روزمره‌ی خود بپردازند. از امکانات مثال‌زدنی زنان در هلند می‌توان به هزینه‌های رایگان زایمان و داشتن ماما اشاره کرد. بعد از زایمان، ماما به مدت یک هفته در کنار مادر و نوزاد می‌ماند تا کمک‌های لازم را انجام دهد. امنیت بالای هلند برای خانم‌ها یک مزیت عالی محسوب می‌شود و می‌تواند یک محیط آرام و بی‌دغدغه برای زندگی شما در سرزمین آسیاب‌های بادی باشد.

۴٫  آلمان؛ پذیرای بانوان مهاجر تحصیل‌کرده

در سال ۱۹۹۴ قانون تساوی حقوق زن و مرد در آلمان به تصویب رسید و زنان در این کشور به پیشرفت چشمگیری در وضع اجتماعی و شغلی دست پیدا کردند. در آلمان «قانون حمایت از مادران» اخراج زنان را ممنوع کرده است و کارفرما موظف است تا دو ماه پس از زایمان تمامی حقوق و مزایا را پرداخت کند.

مهاجرت زنان به آلمان

ژرمن‌ها با کسب امتیاز ۸.۲ در رعایت حقوق بشر و ۷.۶ در برابری جنسیتی از کشورهای مطرح در رعایت برابری زنان و مردان هستند. تشویق دختران به تحصیل در مدارج بالا به صورت یک برنامه‌ی جدی از دهه‌ی ۸۰ میلادی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. به‌طور کلی آلمان یک مقصد عالی برای بانوانی است که مدارک تحصیلی بالایی دارند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این قطب اقتصادی اروپا را دارید پیشنهاد ما به شما ویزای بلوکارت آلمان است. این ویزا برای جذب افراد متخصص و با تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

۵٫  اتریش؛ بهترین مقصد برای زنان جویای کار

اتریش با کسب امتیاز ۹.۳ برای ایمنی و ۸.۵ برای برابری جنسیتی از کشورهای برتر برای مهاجرت زنان محسوب می‌شود. این کشور دموکرات با برخورداری از استانداردهای بالای زندگی و تساوی درآمد، کشوری پرطرفدار برای مهاجرت است. زن و مرد در این کشور از لحاظ حقوق شهروندی و موقعیت‌های شغلی در وضعیت مشابه قرار دارند. داشتن مدرک تحصیلی و یا تخصص در یک حرفه، می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل مناسب در اتریش کمک کند.

اقامت دائم زنان و مهاجرت به اتریش

اما اگر از این مزایا برخوردار نیستید نگران نباشید؛ با گذراندن دوره‌ی کارآموزی اتریش می‌توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. این امکان برای مهاجرت به آلمان نیز فراهم شده است. شما می‌توانید بدون داشتن مدارک دانشگاهی و با گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ، ویزای آلمان را دریافت کنید.

۶٫  فرانسه؛ کشوری مترقی برای مهاجرت خانم‌ها

فرانسه به عنوان مهد دموکراسی در اروپا یکی از اولین کشورهایی است که از حقوق فردی و تساوی انسان‌ها حمایت کرد. این کشور با کسب امتیاز ۸.۲ در زمینه‌ی برابری جنسیتی توانسته است در بین کشورهای پیشتاز در زمینه‌ی رعایت حقوق زنان قرار بگیرد. کشور فرانسه با تصویب قوانینی چون «قانون خشونت خانگی» و «قانون مجازات برای آزار و اذیت جنسی در محل کار» به رشد چشمگیری در عرصه‌ی برابری حقوق زن و مرد دست پیدا کرده است.

مهاجرت زنان به فرانسه

نرخ بیکاری در سال‌های اخیر در فرانسه روند نزولی داشته است و مشاغلی مانند برنامه‌نویسی در این کشور مترقی و توسعه‌یافته با استقبال مواجه شده‌ است. به‌طور کلی مشاغلی مانند برنامه‌نویسی وتوسعه‌دهندگان نرم‌افزار که به صورت فریلنس هم انجام می‌شوند، از جمله مشاغل خانگی در اروپا محسوب می‌شوند که از درآمد بالایی برخوردارند. اگر شما هم در این حوزه‌ها فعال هستید فرانسه مقصد بسیار مناسبی برای شما است.

۷٫  نروژ؛ پناهگاه برابری جنسیتی برای زنان

سرزمین زیبا و کوهستانی نروژ با داشتن امتیاز ۸.۸ در زمینه‌ی برابری جنسیتی از مقاصد محبوب مهاجرتی بانوان است. این کشور با داشتن امتیاز ۱۰ در برابری درآمد و رتبه‌ی سوم در گزارش سالانه‌ی شکاف جنسیتی، بهترین کشور برای زندگی زنان محسوب می‌شود. نروژ با دادن مرخصی‌های زایمان طولانی‌مدت و با حقوق کامل، گامی بلند در جهت برابری زن و مرد برداشته است. جالب است بدانید که این کشور با داشتن جمعیت کم و کمبود متخصص، یکی از پردرآمدترین کشورهای اروپایی برای رشته‌های پزشکی است. اگر شما هم با داشتن مدرک پزشکی به فکر مهاجرت به اروپا هستید فراموش نکنید که با تحقیق درمورد اعتبار مدرک پزشکی ایران در جهان و کشورهای مختلف، می‌توانید بهترین مقصد را برای خود انتخاب کنید.

مهاجرت به کشورهای اروپایی؛ بهترین انتخاب زنان مهاجر

در سال‌های اخیر زنان نقش پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی ایفا کرده‌اند. به همین دلیل اکثر آن‌ها به دنبال زندگی بهتر، به فکر مهاجرت افتاده‌اند. اروپا با دلیل رعایت برابری جنسیتی در اکثر کشورها، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی، مورد توجه اکثر بانوان مهاجر قرار گرفته است.

 

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید