بازار کار دندانپزشکی در اروپا؛ بررسی بهترین کشورهای اروپایی

بازار کار دندانپزشکی در اروپا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

دندانپزشکی یکی از بهترین و پولسازترین مشاغل دنیا است. بسیاری از دندان‌پزشکان و دانشجویان دندانپزشکی در ایران برای زندگی در شرایط بهتر به اروپا سفر می‌کنند. برای بسیاری از این افراد شرایط بازار کار دندانپزشکی در اروپا مبهم است. در این مقاله سعی می‌کنیم با بررسی شرایط کشورهای مختلف، دید کاملی نسبت به بازار کار دندانپزشکی در اروپا ارائه کنیم. در ادامه با سایرس همراه باشید.

چرا دندانپزشکی پرمتقاضی است؟

اروپا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای رشته‌های مختلف است. دانشجویان و حرفه‌ای‌های رشته‌های مختلف از جمله دندان پزشکی برای رسیدن به مرزهای اروپا با هم رقابت می‌کنند. یکی از دلایل جذابیت رشته دندانپزشکی را باید درآمد بالا دانست. در حقیقت درآمد دندانپزشکان در سراسر دنیا بالا است. اما کشورهای اروپایی با فراهم کردن شرایط بهتر از نظر کاری و اجتماعی، به اولویت اصلی افراد برای کار و زندگی تبدیل شده‌اند.

آلمان، مقصد همیشگی دندانپزشکان

آلمان یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورهای اروپایی برای کار و زندگی است. آلمان امکان دریافت انواع اقامت اروپا را برای دندانپزشکان فراهم کرده است. به عبارت دیگر با ویزای تحصیلی یا کاری به راحتی می‌توان به آلمان سفر کرد. از طرف دیگر بازار کار این رشته هم در آلمان مناسب است و دندانپزشکان آلمانی سالیانه حدود ۷۰ هزار یورو درآمد کسب می‌کنند.

نگاهی به بازار کار دندانپزشکی در اروپا

لهستان، کشور جذاب برای دندانپزشکان

کشور لهستان یکی دیگر از کشورهای جذاب اروپایی برای شغل دندانپزشکی است. دانشگاه‌های علوم پزشکی لهستان در زمینه دندانپزشکی در بین کشورهای اروپایی پیشرو هستند. همین مساله، لهستان را به یک قطب و مقصد جذاب برای تحصیل و کار دندانپزشکان تبدیل کرده است. پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله بهترین کشور اروپایی برای مسلمانان، با لیست کامل کشورهای اروپایی مناسب مسلمانان آشنا شوید.

جمهوری چک، کشور ثروت‌ساز برای دندان پزشکان

جمهوری چک با میانگین درآمد دویست هزار کرون یکی از جذاب ترین و پولسازترین مقاصد برای دندانپزشکان است. از طرف دیگر سطح علمی مناسب و بازار کار پرتقاضا، جمهوری چک را به یک کشور مورد علاقه میان دندانپزشکان تبدیل کرده است. مهاجرت تحصیلی یا کاری و اقامت در جمهوری چک بعدا می‌تواند اقامت اروپا را برای متقاضی به همراه بیاورد.

مهم نیست چه کشوری را انتخاب می‌کنید

لیست پیشنهادی ما میتواند همچنان ادامه داشته باشد، اما ترجیح می‌دهیم به همین چند کشور بسنده کنیم. دقت داشته باشید که بازار کار رشته دندانپزشکی در اکثر کشورهای اروپایی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. به عبارت بهتر رشته‌های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی همیشه بازار کار خوبی دارد. از طرف دیگر شرایط ایده‌آل اقتصادی کشورهای اروپایی و درآمد بالای دندانپزشکان باعث شده که قاره سبز به انتخاب اول علاقه مندان به رشته دندانپزشکی تبدیل شود.

چه کشوری برای دندانپزشکی بازار کار مناسب تری دارد؟

برای انتخاب کشور مناسب دندانپزشکان چه کار کنیم؟

تصمیم گیری بر اساس شرایط خودتان، بهترین پاسخ ما به این سوال است. به عبارت دیگر اگر به فکر دریافت اقامت اروپا هستید، تنها راه حلی که می‌تواند برای شما مفید باشد، تصمیم گیری بر اساس شرایط خودتان است. برای مثال در حال حاضر برای برخی افراد اقامت سرمایه گذاری یونان یا سایر کشورها بهترین انتخاب است. در حالی که برای برخی دیگر اقامت از طریق جاب آفر می‌تواند بهترین گزینه باشد.

برای دندانپزشکان نیز ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی و سپس تبدیل ویزای تحصیلی به کاری، یکی از ساده‌ترین راه‌ها است. اگر هم رزومه کاری و تحصیلی مناسبی دارید، می‌توانید به صورت مستقیم جاب آفر دریافت کنید و به عنوان یک دندانپزشک حرفه‌ای فعالیت خود را در اروپا آغاز کنید.

۳ تا ۵ سال؛ زمان دریافت اقامت دائم اروپا

یکی از سوالات رایج افراد در هنگام اقدام برای دریافت اقامت دائم اروپا، مدت زمان کسب اقامت دائمی است. معمولا بین ۳ تا ۵ سال، دریافت اقامت دائم به طول می‌کشد. البته این مدت زمان در هر کشوری متفاوت است. برای مثال کسانی با ویزای تحصیلی به اروپا مهاجرت می‌کنند، پس از تحصیل بایستی ویزای تحصیلی موقت خود را به ویزای دائمی تبدیل کنند. سپس با گذشت چند سال از این اتفاق می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اروپا درخواست خود را ارائه کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با انواع روش‌های اخذ اقامت اروپا مقاله تمکن مالی اروپا ما در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.

دریافت اقامت اروپا با موسسه حقوقی سایرس

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت جاب‌آفر و جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

2 ژوئن 2021

سلام

من دندانپزشکی خوندم و می خواستم بدونم شرایط کاری دندانپزشکان در آلمان چطوریه؟

    2 ژوئن 2021

    کشورهایی مثل هلند، فرانسه، آلمان، چک، لهستان، سوئد، اتریش، دانمارک، انگلیس و … در زمینه دندانپزشکی بسیار موفق هستند. بازار کار در این کشورها به خصوص آلمان برای دندانپزشکان بسیار خوب است ولی برای دریافت مجوز کار ابتدا باید ازمون های لازم را با موفقیت سپری کنید.

2 ژوئن 2021

وقت بخیر

آیا این امکان وجود داره که دندانپزشکان از طریق کاری مهاجرت کنند؟

    2 ژوئن 2021

    بله در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید:
    تایید مدرک تحصیلی توسط سازمان های مربوطه
    دانش زبان آلمانی در سطح B2
    پیشنهاد کاری از طرف کارفا با حقوق معین و …

2 ژوئن 2021

حقوق دندانپزشکان چقدره؟

    2 ژوئن 2021

    میزان حقوق دندانپزشک با توجه به سابقه کاری فرد متفاوت است. حقوق آنها معمولا بین ۳۲ هزار یورو تا ۴۵ هزار یورو است.