پناهندگی، هزارتوی پر چالش و مبهم

با ویزای توریستی میشه پناهندگی گرفت
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

واژه پناهندگی احتمالاً شما را به یاد اردوگاه‌های پناهنده‌ها می‌اندازد. تصاویری که در چند سال اخیر از کشورهای مختلف اروپایی یا حتی کشوری مثل استرالیا منتشرشده بود. اما پناهندگی چیست؟ و چطور می‌توان پناهندگی به دست آورد؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سؤال «با ویزای توریستی میشه پناهندگی گرفت» بپردازیم و این مسئله را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

چرا اروپا رایج‌ترین مقصد پناهندگان است؟

بحث خودمان را از مقصد پناهندگان شروع می‌کنیم. اروپا رایج‌ترین مقصد پناهندگان و اولویت کسانی که است که قصد دارند از راه‌های مختلف مهاجرت کنند. محبوبیت و دلیل اصلی اخذ اقامت اروپا را باید در شرایط ایده آل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن دانست. شرایطی که باعث شده افراد به دنبال ساخت یک زندگی بهتر به قاره سبز مهاجرت کنند.

منظور از پناهندگی چیست؟

به کسی که برای فرار از شکنجه، آزار و اذیت‌های جسمی و روحی به دلیل داشتن عقاید خاصی سیاسی یا اجتماعی یا عضویت در یک گروه خاص از کشوری گریخته و به کشوری دیگر رفته باشد، پناهنده گفته می‌شود. در حقیقت پناهندگان کسانی هستند که امکان زیست در کشور مادری خود را به دلیل عدم امنیت ندارند و به‌اجبار محکوم‌به ترک میهن خود شده‌اند.

قوانین حقوق بشری، پناهندگی را یک حق قانونی برای همه افراد در نظر گرفته‌اند. هر فرد از هر قومیت، مذهب و ملتی که در کشور خود امنیت نداشته باشد، می‌تواند از کشور خود فرار کرده و به اولین کشوری که برسد، درخواست پناهندگی بدهد.

پناهندگی چیست

ویزای توریستی، راهی برای پناهندگی؟

در اینجا بد نیست به ویزای توریستی بپردازیم. ویزای توریستی یکی از انواع اقامت اروپا نیست. در حقیقت این ویزا موقتی است و بنا به درخواست هر فردی برای سفر صادر می‌شود. در کشورهای اروپایی نیز امکان دریافت ویزای توریستی فراهم شده است. به‌این‌ترتیب و به‌راحتی افراد با اخذ ویزای توریستی می‌توانند برای گردشگری به کشورهای اروپایی سفر کنند.

آیا با ویزای توریستی می‌توان پناهندگی گرفت؟

با توجه به اطلاعاتی که الآن داریم می‌توانیم به سؤالی که در ابتدای مقاله مطرح کردیم، پاسخ دهیم. بله، با داشتن ویزای توریستی که یکی از سریع‌ترین ویزاها است، می‌توان درخواست خود را برای پناهندگی ثبت کرد. در ادامه مراحل کامل ثبت درخواست را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سریع‌ترین راه‌های دریافت اقامت اروپا به مقاله سریع ترین راه مهاجرت به اروپا مراجعه کنید و با روش‌های مختلف مهاجرتی آشنا شوید.)

مراحل دریافت پناهندگی در اروپا

مراحل دریافت پناهندگی، دشوار و سخت

پس از خروج از کشور مبدأ و رسیدن به اولین کشور اروپایی باید به اداره پناهندگی کشور مقصد مراجعه کرده و درخواست پناهندگی خود را ثبت کنیم. در این مرحله لازم است مدارکی مثل دلایل پناهندگی و مستنداتی برای گواهی صحبت‌های خود ارائه کنیم. دقت داشته باشید که معمولاً در این مرحله، یک جلسه مصاحبه حضوری برگزار می‌شود. در جلسه مصاحبه حضوری سؤالات مختلفی با توجه به شرایط و درخواست فرد مطرح می‌شود. برای مثال ممکن است یکی از سؤالات این باشد که اگر فرد در خطر جانی بوده، چطور توانسته به سفارت برود و ویزا دریافت کند؟

معمولاً پیشنهاد می‌شود حتماً قوانین و مقررات کشورهای مختلف اروپایی را بررسی کنیم. در برخی موارد پناهندگی کشورهایی وجود دارند که راحت‌تر ویزای اقامت را صادر می‌کنند. از طرف دیگر ظرفیت هر کشور در پذیرش پناهنده‌ها متفاوت است. همه این موارد را بایستی قبل از جلسه مصاحبه بررسی کرد. از طرف دیگر  معمولاً بررسی درخواست‌های پناهندگی یک سال به طول می‌انجامد. در این شرایط هم فرد باید امکان تأمین مخارج خود را داشته باشد یا به اردوگاه‌های پناهندگان برود. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال بهترین راه مهاجرت به اروپا هستید، مقاله اقامت بدون سرمایه گذاری ما را از دست ندهید.

پناهندگی، راهی که اصلاً توصیه نمی‌شود

پناهندگی راهی بسیار پرچالش و خطرناک است. معمولاً دولت‌های اروپایی سخت‌گیری زیاد بر روی درخواست‌های پناهندگی دارند و به‌سادگی ویزای کشور خودشان را به پناهنده‌ها نمی‌دهند. از طرف دیگر اگر ثابت شود، قصد فریب دولت را داریم بلافاصله باید کشور مقصد را ترک کنیم. این مورد باعث شده که بسیاری از درخواست‌های پناهندگی رد شود.

از طرف دیگر زندگی در اردوگاه‌های پناهنده‌ها تجربه سختی است. چراکه شرایط بهداشتی، غذایی و فرهنگی این محیط چندان مناسب نیست. تعداد بالای درخواست‌های پناهندگی هم کار را دشوارتر کرده و زمان زیادی را برای بررسی تک‌تک درخواست‌ها اختصاص داده است. با توجه به‌تمامی این دلایل، پناهندگی به‌عنوان یک‌راه مهاجرت توصیه نمی‌شود. مهاجرت از راه‌هایی مثل تمکن مالی، اقامت کاری یا اقامت تحصیلی بسیار راحت‌تر و مناسب‌تر است.

پناهندگی راهی دشوار و سخت

اقامت اروپا، خدماتی که سایرس به شما ارائه می‌دهد

لازم به ذکر است که موسسه حقوقی سایرس هیچ‌گونه خدمت و مشاوره‌ای مرتبط با دریافت پناهندگی به مخاطبان و مشتریان خود ارائه نمی‌کند.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و مشاوره و اخذ پناهندگی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

20 ژانویه 2023

سلام مطالبی که خوندم آگاه تر شدم نسبت به اروپا حبیب الله طاهری هستم اهل افغانستانم ۳۵ساله متاهل هستم و ۳ فرزند دارم اقامت ایران رو دارم از طریق ویزاFدر شرکت خودم مشغولم آیا میشه با تملک مالی در حدود۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومن اقامت اروپا رو گرفت اگه امکانش هست، پاسختون رو بی زحمت ایمیل کنید
سپاسگذار از توجهی که می فرمائید

    22 ژانویه 2023

    جناب طاهری عزیز سلام
    در حال بررسی شرایط شما هستیم، در اولین فرصت بهتون برمی‌گردیم.

    24 ژانویه 2023

    جناب طاهری عزیز سلام
    جزئیات و توضیحات خدمتتون ایمیل شد.

    21 فوریه 2024

    بنده مجرد هستم تمام زندگی را بدهم می‌شود تملک مالی کنم و اقامت بگیرم ، آلمان هم نشد به یونان هم قانع هستم.

      6 مارس 2024

      باسلام ودرود خدمت شما
      برای مشاوره کاملا تخصصی شماره خود را برای ما ارسال بفرمایید تا در فرم مشاوره درخواست خود را ثبت بفرمایید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار شود.
      سپاس از شما

7 می 2023

سلام من در ایتالیا دانشجو هستم و می خواهم برای برادرم دعوت نامه بفرستم. اگه بردارم بره آلمان درخواست پناهندگی کنه آیا برای تحصیل من مشکلی پیش می آید؟؟؟

    8 می 2023

    شیما عزیز سلام
    متاسفانه ما در این خصوص تجربه‌ای نداریم و نمی‌تونیم راهنماییتون کنیم.

    25 می 2023

    سلام.
    ۳۰ ساله هستم و به همراه همسرم قصد سفر به خارج از کشور(اروپا)رو داریم و بعد از آن قصد برگشت نداریم.باتوجه به اینکه شغل بنده و همسرم یک نوع خدمات و فن محسوب میشه امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی هست؟

      26 می 2023

      سهیل عزیز سلام
      موسسه حقوقی سایرس هیچ فعالیتی در زمینه پناهندگی نداره و برای همین هم نمی‌تونیم در مورد این مساله راهنماییتون کنیم.

    7 جولای 2023

    سلام عرض ادب خدمت شما من جمعه خان محمدی از ولایت دایکندی افغانستان استم می‌خوام برم آلمان توریستی آیا راهی داره

      8 جولای 2023

      جناب خان محمدی عزیز سلام
      مجموعه ها در زمینه اخذ اقامت اروپا فعالیت می‌کنه و سرویسی رو برای ویزای توریستی ارائه نمی‌کنه.
      برای اخذ ویزای توریستی بهتر هست با آژانس‌های مسافرتی در ارتباط باشید.

25 سپتامبر 2023

سلام وقت بخیر.بنده شاغل تو یکی از پتروشیمی ها هستم کارم هم مهندسی و فنی هستش سرمایه سه ای چهار میلیاردی دارم یه فرزند۵ساله دارم میتونم برا اقامت دایم کاری انجام بدم

    8 اکتبر 2023

    علیرضا عزیز سلام
    کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش اخذ اقامت دائم اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری ملکی یونان هست که شما باید مبلغ ۲۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری انجام بدید.
    با توجه به بودجه‌ای که فرمودید، پیشنهاد ما اقامت کاری و یا در مرحله اول اقامت تحصیلی هست که پشتوانه مالی برای زندگی در کشور مقصد رو هم داشته باشید.