بهترین رشته‌های برای مهاجرت به اروپا کدام‌اند؟

بهترين رشته ها براي مهاجرت
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

این روزها تقاضای مهاجرت تحصیلی به اروپا بسیار افزایش‌یافته است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل، استفاده از امکانات آموزشی و در یک‌کلام تشکیل یک زندگی بهتر به کشورهای پیشرفته سفر می‌کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین رشته‌های برای مهاجرت را معرفی کنیم تا بتوان برای مهاجرت تحصیلی بهتر تصمیم گرفت. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اروپا و آمریکا بهترین گزینه‌های تحصیلی

در اروپا و آمریکا اقامت از طریق کار و اقامت تحصیلی بیشترین تقاضای ویزا را به خود اختصاص داده است. این مسئله نشان از توان علمی و آموزشی بالای این کشورها دارد. از طرف دیگر یکی از بهترین راه‌ها برای زندگی و مهاجرت ادامه تحصیل است. چراکه پس از اتمام تحصیل امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری وجود دارد. در بسیاری از کشورها هم می‌توان در حین تحصیل درآمد کسب کرد.

کدام رشته‌ها برای ادامه تحصیل در اروپا بهتر هستند؟

تأکید همیشگی ما در هنگام مشاوره و ارائه اطلاعات تخصصی این است که بهترینی وجود ندارد. پیش‌تر در مقاله بهترین رشته تحصیلی اروپا درباره این موضوع صحبت کرده بودیم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله فوق را مطالعه کنید. هر فرد بایستی بر اساس شرایط خود رشته تحصیلی یا راه مهاجرتی خود را انتخاب کند. اما برای دید بهتر نسبت به مهاجرت تحصیلی برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

رشته های مختلف برای تحصیل در اروپا

رشته‌های مختلف مهندسی، بستر آموزشی مناسب و فضای کاری ایده‌آل

رشته‌های مختلف مهندسی مثل مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر از جمله بهترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در اروپا هستند. رشته‌های مهندسی علاوه بر جایگاه اجتماعی مناسب از نظر بازار کار نیز فرصت‌های مناسبی را در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهند. در اروپا ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی در کشورهایی مثل المان، انگلستان و فرانسه شرایط ایده‌آل‌تری دارد.

رشته مهندسی برای مهاجرت

رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی، طبابت در قاره سبز

رشته‌های پزشکی و علوم مرتبط نیز از پر تقاضاترین رشته‌های اروپایی هستند. سیستم درمانی و بهداشتی کشورهای توسعه‌یافته‌ای که در اروپا قرار دارد، بهترین فرصت و شرایط را برای پزشکان فراهم کرده است. به همین دلیل پزشکانی که به قاره سبز مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

رشته پزشکی برای مهاجرت

رشته‌های مدیریت و علوم انسانی

در بین رشته‌های علوم انسانی رشته‌های مدیریتی مثل بازرگانی، مالی و حسابداری از پرطرفدارترین رشته ها در اروپا هستند. در این میان رشته‌هایی مثل ام بی ای نیز از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌ها به شمار می‌آیند. در مقاله بهترین رشته های علوم انسانی در اروپا، بیشتر به رشته‌های تخصصی و محبوب علوم انسانی در اروپا پرداخته‌ایم.

رشته‌های هنری، اروپا کانون هنر دنیا

اروپا یکی از معتبرترین مراکز هنری دنیاست. به همین دلیل بسیاری از آرتیست‌ها یا دانشجویان هنر مثل دانشجویان رشته گرافیک، معماری و طراحی قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند. امکانات مناسب برای دانشجویان هنر در کنار حمایت‌هایی که از دانشجویان می‌شود، بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت است.

چه کشورهایی برای ادامه تحصیل بهتر هستند؟

برای انتخاب کشور مقصد در اروپا نیز باید بر اساس شرایط خود تصمیم بگیریم. چراکه هزینه تحصیل در اروپا در کشورهای مختلف متفاوت است. از طرف دیگر برخی از کشورها مثل آلمان در رشته‌هایی خاص مثل مهندسی شرایط بهتری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در مقاله بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

همچنین توجه به بازار کار آتی رشته در کشور موردنظر نیز یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب کشور است. اما به‌طورکلی کشورهای شمال و غرب قاره سبز مثل آلمان، فرانسه، اتریش، انگلیس و بلژیک از نظر وضعیت درآمد و امکانات تحصیلی گزینه‌های ایده آل تری برای ادامه تحصیل هستند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید، مقاله بهترین رشته های مهندسی در اروپا ما را در وبلاگ سایرس از دست ندهید.

رشته مدیریت برای تحصیل

توصیه‌هایی برای انتخاب رشته و کشور موردنظر

تا اینجا برخی از رشته‌های محبوب افراد برای ادامه تحصیل را بررسی کردیم. برای انتخاب رشته و کشور موردنظر هم چند توصیه کلی داریم. در ابتدا شرایط خودتان مثل علاقه، مدرک تحصیلی، شانس پذیرش و مسائلی ازاین‌دست را بررسی کنید. سپس با توجه به شرایط خود و خصوصاً مسائل مالی دانشگاه‌ها و کشور مقصد را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که شرایط مالی شما و هزینه تحصیل در انتخاب رشته بسیار اثرگذار است. در این میان می‌توانید از مشاوران و وکلای مهاجرتی هم مشورت بگیرید.

مهاجرت تحصیلی با انتخاب بهترین رشته ها

مهاجرت تحصیلی به اروپا دشوار نیست

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

4 دسامبر 2020

با سلام و عرض ادب
ایا داشتن RN باعث سهولت پذیرش در کشور مقصد میشود؟

    18 ژانویه 2021

    قصد دارید به چه کشوری مهاجرت کنید؟