آلمان، کشوری با کمبود پرستاران

شرح وظایف پرستار در المان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان بیش از یک میلیون پرستار دارد. البته ژرمن‌ها هنوز با بحران کمبود پرستار مواجه هستند. همین مساله موجب مهاجرت بسیاری از پرستاران به آلمان شده است. ما پیش‌تر در وبلاگ سایرس شرایط مهاجرت شغل‌های مختلف را بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی کامل شرح وظایف پرستاران و زندگی پرستاران در آلمان می‌پردازیم.

چه پرستارانی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند؟

آلمان یکی از کشورهایی است که امکان دریافت یکی از جذاب‌ترین روش از بین انواع اقامت اروپا را فراهم کرده است، اقامت بلوکارت آلمان. به عبارت بهتر آلمان را می‌توان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی دانست. پرستاران نیز از کشورهای مختلفی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. البته مدرک پرستاران حوزه اتحادیه اروپا بیشتر مورد پذیرش است. اما پرستاران از کشورهای دیگر نیز می‌توانند به سرزمین آهنین مهاجرت کنند.

معادل‌سازی مدرک؛ شرط شروع کار در آلمان

با توجه به حساسیت‌های رشته پرستاری، آن دسته از پرستارانی که قصد مهاجرت و شروع کار در آلمان را دارند، بایستی مدرک خود را در این کشور معادل‌سازی کنند. معادل‌سازی عموما از طریق شرکت در دوره‌های تخصصی پرستاری و همچنین گذراندن دوره زبان آلمانی میسر است. باید دقت داشت که از پرستاران بیشتر از پزشکان با بیمار در ارتباط هستند و داشتن مهارت ارتباطی قوی و توانایی کامل صحبت به زبان آلمانی در حقیقت بخشی از مهارت‌های نرم این شغل حساس به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با راه‌های مختلف دریافت اقامت اروپا مقالات ما در وبلاگ سایرس مطالعه کنید. مقاله تمکن مالی اسپانیا شما را با کشور اسپانیا و دریافت اقامت از طریق تمکن مالی آشنا می‌کند.

چه پرستارانی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند

بررسی فرصت‌های شغلی پرستاری در آلمان؛ حضور در بیمارستان‌‌ها، مراکز درمانی و منازل شخصی

شغل پرستاری در آلمان را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. عموم پرستاران آلمانی برای شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند. البته این به معنی عدم استخدام در بیمارستان‌های دولتی نیست. اما شرکت‌های خصوصی مثل بیمارستان‌های شخصی، مراکز درمانی و خانه‌های سالمندان بخش خصوصی فرصت‌های شغلی بیشتری را در اختیار پرستاران قرار می‌دهند.

دیگر فرصت شغلی مناسب پرستاران، حضور در منازل شخصی افراد بیمار است. بسیاری از بیماران به دلایل مختلفی مثل راحتی و حضور در کنار افراد خانواده، در منازل شخصی به سر می‌برند. معمولا درآمد پرستارانی که در منازل شخصی کار می‌کنند، بالاتر است. پیش از ادامه مطلب، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله باز کردن حساب بین المللی، با حساب بین‌المللی و نحوه افتتاح حساب آشنا شوید.

پرستاران در آلمان چه وظایفی دارند؟

وظایف پرستاران در آلمان با کشورهای دیگر تفاوت معناداری ندارد. در حقیقت اکثر پرستاران در نقاط مختلف دنیا وظایف یکسانی دارند و از استانداردهای مشخصی پیروی می‌کنند. وظایف پرستاران در آلمان را می‌توان به وظایف پرستاران بیمارستانی و وظایف پرستاران سالمندان تقسیم کرد. اما به طور کلی وظایف پرستاران در همه دنیا یکسان است.

شرح وظایف پرستاران در آلمان (بیمارستانی):

  • نظارت بر علائم حیاتی بیمار
  • تزریق و کنترل داروها
  • ثبت اطلاعات حیاتی بیمار و گزارش به دکتر
  • توانایی انجام آزمایش‌های ساده و حیاتی
وظایف پرستاران در آلمان

مهم‌ترین وظایف پرستاران در آلمان (خانه سالمندان و مراقبت از بیمار):

  • چک کردن علائم حیاتی
  • کمک به بیمار در مصرف داروها
  • کمک به بیمار در نظافت شخصی
  • همراهی با بیمار، ورزش دادن بیمار و کمک به مهارت‌های جسمانی

 درآمد پرستاران در آلمان چقدر است؟

پرستاری پردرآمدترین شغل اروپا نیست اما آلمان به نسبت سایر کشورها درآمد مناسبی را برای پرستاران در نظر گرفته است. درآمد پرستاران در آلمان بین ۲۳۰۰ تا ۲۶۰۰ یورو در ماه است. البته عواملی مثل سابقه کار و مهارت قطعا درآمد پرستاران را افزایش می‌دهد. معمولا کار در بخش خصوصی درآمد بیشتری را نصیب افراد می‌کند.

آیا مدرک پرستاری ایران مورد قبول دولت آلمان است؟

اگر با مدرک پرستاری ایرانی، قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید بدانید که ارزش مدارک مختلف از دانشگاه‌های مختلف، با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال مدارک دانشگاه‌های شناخته‌شده ایران، اعتبار بالاتری در آلمان دارد.

 اما عموم پرستارانی که به آلمان مهاجرت می‌کنند، بایستی در دوره‌های معادل سازی و زبان آلمان شرکت کنند. این دوره‌ها هم بخش نظری و هم بخش عملی دارد. به عبارت دیگر با گذراندن این دوره‌ها فرد برای حضور در جامعه پرستاری آلمان آماده می‌شود.

مهاجرت تحصیلی و کاری؛ دو راه مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاران از دو طریق می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. مهاجرت تحصیلی اولین راه مهاجرت به آلمان است که شرایط ساده‌تری دارد و فرد پس از گذراندن دوران تحصیلی می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.

دومین راه مهاجرت به آلمان، دریافت ویزای کاری است. عموما دریافت ویزای کاری، دشوارتر است و فرد بایستی از فیلترهای مختلفی عبور کرده و رزومه قوی داشته باشد. منظور از رزومه در اینجا، بیشتر سابقه کاری مناسب و مرتبط است.

مهاجرت پرستاران به آلمان

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و ویزای کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

26 می 2021

پرستاران می توانند از طریق مهاجرت کاری و بلوکارت المان اقدام کنند.

    26 می 2021

    پرستاری در فهرست مشاغل مورد نیاز آلمان بوده و پرستاران می توانند برای بلوکارت آلمان درخواست بدهند. لطفا به این نکته توجه کنید که برای درخواست بلوکارت آلمان باید شرایطی مانند داشتن مدرک حداقل لیسانس، قراردادکاری با درآمد حداقل سالانه حدود ۵۳,۶۰۰€ (یورو) و نیز مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا B1 را داشته باشید.

26 می 2021

شرایط شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟

    26 می 2021

    یکی از نقاط قوت این دوره ها، امکان دریافت ویزای کاری است. شرکت کنندگان در طول دوره حقوق دریافت می کنند و بعد از پایان دوره و پس از ۵ سال با رعایت قوانین و شرایط می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. برای پذیرش به مدرک تحصیلی و دانش زبان المانی نیازمندید.

26 می 2021

اگر در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری شرکت کنم راحت تر استخدام می شم؟

    26 می 2021

    دوره پرستاری ۳ سال است و معمولا فارغ التحصیلان این دوره ها راحت تر جذب بازار کار می شوند.